ΔΕΙΤΕ ΤΟ SITE ΣΕ MOBILE VERSION
ΔΕΙΤΕ ΤΟ SITE ΣΕ DESKTOP VERSION
MENU
  • BoxNow
Κασούρας Θ. Βασίλης - Μέθοδος Για Oύτι
ΚΩΔΙΚΟΣ: 979-0-69150-433-8
25,80 €
ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΛΙΣΤΑOύτι

Κασούρας Θ. Βασίλης - Μέθοδος Για Oύτι

ΚΩΔΙΚΟΣ: W559900039
9790691504338
  • BoxNow
PDF EXPORT
25,80 €
Προτεινόμενη τιμή καταλόγου 36,80 €

Διαθέσιμο 7-12 Ημέρες

Αγαπημένα Ήδη στα αγαπημένα
Επικοινωνήστε μαζί μας για παραγγελία.
Σύγκριση Ήδη στη σύγκριση
Επικοινωνήστε μαζί μας για παραγγελία.
Δωρεάν Μεταφορικά για αγορές άνω των 59€
Ήδη στο καλάθι
  • ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
    Kασούρας Θ. Bασίλης - Mέθοδος Για Oύτι

    ''Φτάνοντας στις μέρες μας, θέλω να καταθέσω ότι το όργανο, το οποίο μου κέντρισε την προσοχή, με συνεπήρε και αισθάνθηκα ότι μπορώ να εκφραστώ μέσα από αυτό, είναι το ούτι. Έτσι, ασχολούμαι με αυτό από την δεκαετία του 1990. Εκεί στα 1984, που ήταν και η πρώτη μου γνωριμία μαζί του, βρέθηκα στην Σμύρνη προς αναζήτησή του, όπου γνωρίστηκα με μουσικούς και κατασκευαστές. Εκεί απέκτησα και το πρώτο μου ούτι.''

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
    Πρόλογος.
    Πώς θα λειτουργήσει η παρούσα μέθοδος.
     
    1ο Κεφάλαιο
    Ιστορία των εγχόρδων νηκτών: Ονομασία, τόπος καταγωγής. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα του οργάνου. Μεγέθη και σχήματα των οργάνων. Χρήση. Φημισμένοι εκτελεστές του χθες και του σήμερα.

    2ο Κεφάλαιο
    Απλή μουσική θεωρητική κατάρτιση: Το πεντάγραμμο. Σύμβολα - χαρακτήρες σε ένα μουσικό κείμενο. Κλειδί. Μέτρο. Σημεία αλλοίωσης. Μουσικές αξίες. Τρόπος ανάγνωσης μουσικών αξιών. Το Ολόκληρο. Το Μισό. Το Τέταρτο. Το Όγδοο. Το Δέκατο έκτο. Παύσεις. Η σύζευξη διαρκείας. Το παρεστιγμένο ή η στιγμή διαρκείας. Το τρίηχο. Η Επανάληψη.

    3ο Κεφάλαιο
    Μέτρα στη μουσική: Βασικά Μέτρα στη Μουσική (Β. Μ.). Ομάδες μέτρων. 1η ομάδα: Σύνθετα μέτρα. 2η ομάδα: Μεικτά μέτρα. 3η ομάδα: Σύνθετα και Μεικτά μέτρα.

    4ο Κεφάλαιο
    Βασική μουσική κλίμακα. Διαστήματα στη μουσική.

    5ο Κεφάλαιο
    Ονομασίες από τα μέρη του οργάνου, κατασκευή και υλικά κατασκευής: Το ηχείο ή το σώμα. Το καπάκι. Οι τρύπες και οι ροζέτες. Το μπράτσο ή ο λαιμός. Το κεφαλάρι και τα κλειδιά. Ο καβαλάρης πάνω και κάτω. Το πλήκτρο ή η πένα. Οι χορδές.

    6° Κεφάλαιο
    Σχολές του οργάνου: Αραβική σχολή. Τούρκικη σχολή.

    7° Κεφάλαιο
    Κράτημα του οργάνου. Κράτημα της πένας. Οι νότες στις οποίες κουρδίζονται οι χορδές του οργάνου γραμμένες στο πεντάγραμμο.

    8ο Κεφάλαιο
    Ασκήσεις: Ασκήσεις πένας σε ανοιχτές χορδές. Παίζουμε μουσικές αξίες στις ανοιχτές χορδές του οργάνου. Ασκήσεις πένας βασισμένες στα Βασικά Μέτρα της μουσικής, προορισμένες να παιχτούν σε ανοικτές χορδές. Ασκήσεις βασισμένες στα Σύνθετα Μέτρα για να παιχτούν σε ανοικτές χορδές. Εύκολος τρόπος αναγνώρισης οποιουδήποτε άγνωστου μουσικού κειμένου. Ασκήσεις βασισμένες στα Μεικτά Μέτρα για να παιχτούν σε ανοικτές χορδές. Ασκήσεις βασισμένες στα Σύνθετα και Μεικτά Μέτρα για να παιχτούν σε ανοικτές χορδές. Άσκηση των αλμάτων. Ασκήσεις με δαχτυλοθεσίες. Άσκηση προθέρμανσης για τα δάχτυλα του αριστερού μας χεριού.

    9ο Κεφάλαιο
    Μουσικά συστήματα. Τα Τετράχορδα και τα Πεντάχορδα. Διαστήματα σταθερά και κινητά.

    10ο Κεφάλαιο
    Cargah Makam (Τσιαργκιά Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός. Περιήγηση στο Cargah makam. Ασκήσεις: 1η άσκηση «ανοδική πορεία». 2η άσκηση «αλμάτων».
    «Κερκυραϊκός σκοπός».


    11ο Κεφάλαιο
    Buselik Makam (Μπουσελίκ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Buselik makam.
    «Από ξένο τόπο».


    12ο Κεφάλαιο
    Rast Makam (Ράστ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου,
    Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Rast makam. Ασκήσεις: ανοδική πορεία, άσκηση αλμάτων. 3η άσκηση «τρίλιας».
    «Απτάλικος».


    13ο Κεφάλαιο
    Ussak Makam (Ουσάκ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Ussak makam.
    «Σ' όλους τους τόπους πήγα».
    Άσκηση: 4η άσκηση «τρέμολο» (Tr).
    «Τζιβαέρι μου».


    14ο Κεφάλαιο
    Xizaz Makam (Χιτζάζ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Xicaz makam.
    Άσκηση: τρίλιας.
    «Μια Σμυρνιά στο παραθύρι». Ποικίλματα ή Μοτίβα
    Ασκήση: 5η άσκηση «ισοκράτη».
    «Έχε γεια, Παναγιά».
    «Cicek dagi» (Τσιτσιέκ Νταγί).


    15° Κεφάλαιο
    Kurdi Makam (Κιουρντί Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Kurdi makam.
    Άσκηση: 6η άσκηση «προήχησης».
    «Στο 'πα και στο ξαναλέω».


    16° Κεφάλαιο
    Huseyni Makam (Χουσεϊνί Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες- στάσεις. Περιήγηση στο Huseyni makam. Αλλαγή δαχτυλοθεσίας στα μουσικά κείμενα.
    Ασκήσεις: τρίλιας, προήχησης. 7η άσκηση «αποτσιατούρας».
    «Κόνιαλης».
    «Μοναχογιός ο Κωνσταντής».
    «Huseyni semai» (Χουσεϊνί Σεμάϊ) του Αντώνη Κυριαζίδη.


    17° Κεφάλαιο
    Nihavent Makam (Νιχαβέντ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Nihavent makam.
    Ασκήσεις: άσκηση με την ανοδική πορεία του makam, άσκηση αλμάτων.
    «Μπούρνοβα».
    «Ένα τρεχαντηράκι».
    «Nihavent sarki» (Νιχαβέντ Σαρκί) του Γιάννη Κυριαζίδη.


    18ο Κεφάλαιο
    Acem Asiran Makam (Ατζέμ Αστράν Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Acem Asiran makam.
    Άσκηση τρίλιας.
    «Η Γερακίνα».


    19ο Κεφάλαιο
    Karcigar Makam (Καρτσιγιάρ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη
    4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Karcigar makam.
    Άσκηση αποτσιατούρας.
    «Πέργαμος».
    «Χορός των κουταλιών».


    20° Κεφάλαιο
    Segah Makam (Σεγκιάχ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσες, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Segah makam. «Ιντιρνιλούδα».
    «Ούλεις οι βέργεις είνει 'δω».


    21ο Κεφάλαιο
    Huzzam Makam (Χουζάμ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσες, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Huzzam makam. «Εγέρασα και πέρασα».
    Άσκηση: 8η άσκηση «ανάποδης τρίλιας».
    «Τσακιτζής».


    22ο Κεφάλαιο
    Xicazkar Makam (Χιτζαζκάρ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη
    4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Xicazkar makam. Άσκηση: τρίλιας.
    «Μ' έχεις μπερντεμένο».


    23ο Κεφάλαιο
    Saba Makam (Σαμπά Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσες, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Μετατροπίες - στάσεις. Περιήγηση στο Saba makam.
    «Στην πόρτα του Σαλονικιού».
    «Αϊβαλιώτικο ζεϊμπέκικο».


    24ο Κεφάλαιο
    Sedd-i Araban (Sedaraban) Makam (Σενταραμπάν Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις.
    «Sedd-i Araban Semai» (Σενταραμπάν Σεμάϊ) του Tamburi Cemil Bey (Ταμπουρή Τζεμίλ Μπέη).


    25° Κεφάλαιο
    Sultani Yegah Makam (Σουλτανί Γιεγκιάχ Μακάμ): Βάση, Δεσπόζουσα, Αντιφωνία, Υποτονική, Διάταξη 4χορδου - 5χορδου, Οπλισμός, Επεκτάσεις, Μετατροπίες - στάσεις.
    «Sultani Yegah» του Γιώργου Μπατζανού.
    Τρόπος συγκράτησης των χορδών στον κάτω καβαλάρη και στα κλειδιά.


    Βιβλιογραφία.
    Βιογραφικό σημείωμα.