Sennheiser & Neumann star at the 66th Grammy Awards

Sennheiser & Neumann star at the 66th Grammy Awards
Professional & Home Audio

Η Joni Mitchell και η Brandi Carlile έγραψαν ιστορία με τις εμφανίσεις τους στα 66α βραβεία Grammy, με το Sennheiser Digital 6000 και τις κάψες μικροφώνου Neumann KK 205.

Ο Travis Scott, υποψήφιος για GRAMMY, ερμηνεύει medley από το τελευταίο του άλμπουμ, Utopia, που έπιασε την κορυφή των charts, χρησιμοποιώντας επίσης το Sennheiser Digital 6000.

Λος Άντζελες, Καλιφόρνια, 20 Φεβρουαρίου 2024 — Στην ετήσια τελετή των βραβείων GRAMMY συχνά γράφεται ιστορία και η φετινή διοργάνωση δεν αποτέλεσε εξαίρεση, με τη θρυλική 80χρονη Καναδή τραγουδίστρια και τραγουδοποιό Joni Mitchell να εμφανίζεται σε ζωντανή μετάδοση για πρώτη φορά στην πολυετή καριέρα της. Η ιστορική εμφάνιση, στην οποία συμμετείχαν επίσης οι Brandi Carlile, Jacob Collier, Blake Mills, Allison Russell, Lucius και SistaStrings, καταγράφηκε με μια ποικιλία μικροφώνων Sennheiser και με τους custom gold πομπούς χειρός SKM 6000 των Carlile και Mitchell με κάψες Neumann KK 205.

 

Η Brandi Carlile μαζί με την Joni Mitchell στα 66α ετήσια βραβεία GRAMMY, και οι δύο χρησιμοποιώντας το συνδυασμό Sennheiser SKM 6000 /Neumann KK 205.

Επίσης στο show, το οποίο μεταδόθηκε ζωντανά από την Crypto.com Arena στο Λος Άντζελες στις 4 Φεβρουαρίου, ο ράπερ Travis Scott ερμήνευσε ένα medley από το τελευταίο, υποψήφιο για GRAMMY άλμπουμ του, χρησιμοποιώντας ένα ασύρματο μικρόφωνο SENNHEISER SKM 6000 με μία δυναμική καρδοειδή κάψα Sennheiser MD 9235, ένας συνδυασμός που ο ηχολήπτης Justin Hoffmann, αποκαλεί “a game-changer.”

Στο «βασίλειο» της folk music
Η Mitchell έχει κερδίσει δέκα βραβεία GRAMMY από τότε που πήρε το πρώτο της το 1970, για το δεύτερο άλμπουμ της, Clouds. Το άλμπουμ περιλαμβάνει το «Both Sides, Now», ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια της Μίτσελ, το οποίο ερμήνευσε στη φετινή εκπομπή. Πριν από τη μετάδοση κέρδισε το τελευταίο της GRAMMY, για το καλύτερο folk άλμπουμ, για την Joni Mitchell στο Newport, μια ζωντανή ηχογράφηση από το Newport Folk Festival του 2022, μια εμφάνιση που έπαιξε για πρώτη φορά το 1967. Η Mitchell έλαβε το βραβείο με την Carlile, η οποία, ως παραγωγός του άλμπουμ, κέρδισε επίσης ένα GRAMMY — το ενδέκατο. Κατά τη διάρκεια αυτών των προηγούμενων βραβείων, η Carlile κέρδισε επιπλέον ένα GRAMMY στην κατηγορία Best Americana Performance για το "Dear Insecurity" του Brandy Clark, στο οποίο εμφανίζεται.

Πομπός χειρός Sennheiser SKM 6000 των Brandi Carlile και Joni Mitchell με κάψα μικροφώνου Neumann KK 205, επιχρυσωμένη .

 

Δουλεύοντας με την ομάδα ήχου των GRAMMY, ο Sean Quackenbush, ο front engineer της Carlile τα τελευταία οκτώ χρόνια, τοποθέτησε μικρόφωνα της Sennheiser στους περισσότερους μουσικούς για την εμφάνιση της Mitchell, οι οποίοι ήταν καθισμένοι σε ημικύκλιο, με τον Collier στο πιάνο. Η Carlile, η οποία έχει ένα ζευγάρι επιχρυσωμένα Sennheiser SKM 6000 με κάψουλες KK 205 και δέκτες Digital 6000, χάρισε στη Mitchell ένα πανομοιότυπο σετ πέρυσι για τα ογδοηκοστά της γενέθλιά. Ο Quackenbush, έφερε και τα τέσσερα μικρόφωνα και τους δέκτες τους στην Crypto.com Arena για την παράσταση αμέσως μετά τις πρόβες στο σπίτι της Μίτσελ την προηγούμενη μέρα.

Για τα background φωνητικά επέλεξε τις δυναμικές κάψες Sennheiser MMD 935 για τους Jess Wolfe και Holly Laessig των Lucius και Chauntee και Monique Ross των SistaStrings. «Βάλαμε ένα ζευγάρι e 906 στον ενισχυτή του Blake Mills για στερεοφωνικό ήχο, ένα πυκνωτικό μικρόφωνο Neumann KM 184 στο κλαρίνο του Allison Russell και ένα KM 184 στο τσέλο, τα οποία ακούγονταν υπέροχα».

«Ο πιο καθαρός ήχος που μπορείς να έχεις»
Εκτός από τον Mills και την ηλεκτρική του κιθάρα, όλοι οι μουσικοί έπαιζαν ακουστικά όργανα, ο Quackenbush σημειώνει επίσης ότι ήθελε να βεβαιωθεί ότι ο μίκτης FOH θα μπορούσε να πάρει αρκετό gain πριν από το feedback με όλους τους μουσικούς να ακούν μέσα από monitors της σκηνής. «Αλλά από τη στιγμή που η Joni άνοιξε το στόμα της ήταν απλά υπέροχο. Υπάρχει τόση δύναμη στη φωνή της! Αυτό το μικρόφωνο καταγράφει και προβάλλει σαν να στέκεστε δίπλα της και τραγουδάτε στο σαλόνι της. Δεν υπάρχει χρωματισμός. Είναι ο πιο καθαρός ήχος που μπορείς να πάρεις».

 

Εικόνα από αριστερά προς τα δεξιά: Sean Quackenbush (FOH), Tim Reitnouer (υπεύθυνος παραγωγής), Kellye Serna (συντονίστρια παραγωγής).

 

Ο Quackenbush κέρδισε επίσης ένα βραβείο GRAMMY - το πρώτο του – ως ηχολήπτης στην εμφάνιση της Joni Mitchell στο Newport. Ήταν η πρώτη δημόσια εμφάνιση της Μίτσελ μετά από ένα ανεύρυσμα εγκεφάλου το 2015, το οποίο της αφαίρεσε προσωρινά την ικανότητά της να περπατά ή να μιλάει. «Είναι η στιγμή της Joni και το βραβείο της Joni, και είμαι αρκετά τυχερός που είμαι μέρος του». «Όταν εμφανίστηκα στα GRAMMY πριν από 20 χρόνια με τον Robert Randolph και το Family Band, δεν φανταζόμουν ότι χρόνια αργότερα θα κέρδιζα ένα GRAMMY».

Ο Travis Scott, πετυχαίνοντας τον καλύτερο ήχο
Ο Justin Hoffmann, ηχολήπτης της Clair Global, χρησιμοποιεί είτε το Sennheiser SKM 5000 με τη δυναμική κάψουλα MD 5235 είτε το SKM 6000 με την κάψουλα MD 9235, τα τελευταία 9 ή 10 χρόνια. Συνεργάστηκε με τον Travis Scott στην τηλεοπτική μετάδοση των φετινών GRAMMY καθώς ο καλλιτέχνης του ερμήνευσε τρία τραγούδια - "My Eyes", "I Know " και το "Fe!n" — από το τελευταίο του άλμπουμ Utopia, που έφτασε στην κορυφή των charts και ήταν υποψήφιο για το βραβείο Καλύτερου Ραπ Άλμπουμ. Ο Scott έχει προταθεί για GRAMMY 10 φορές και έχει κερδίσει ένα Latin Grammy Award, Billboard Music Award, MTV Video Music Award και πολλά BET Hip Hop Awards.

«Είναι το μοναδικό μικρόφωνο που εμπιστεύομαι», λέει ο Χόφμαν. «Δεν έχει σημασία ποιο είναι το είδος, το επίπεδο έντασης, προσπαθούμε πάντα να πετύχουμε τον καλύτερο ήχο. Αυτό το μικρόφωνο είναι που κάνει τη δουλειά μου πιο εύκολη καθώς και τη δουλειά του καλλιτέχνη και του ηχολήπτη». «Ο Travis έχει γίνει ο μεγαλύτερος σταρ της ραπ-μέταλ αυτής της γενιάς και αυτό το μικρόφωνο είναι στην πρώτη γραμμή».

 

 

Ο Travis Scott, τραγουδά με τον ασύρματο πομπό Sennheiser SKM 6000 και την κάψα μικροφώνου MD 9235 στα 66α βραβεία GRAMMY.

 

Η μετάβαση στην κάψα MD 9235 ήταν μια αλλαγή παιχνιδιού λόγω του πολύ στενού πολικού της διαγράμματος, εξηγεί ο Hoffmann. «Αυτή η επιλογή ξεκίνησε αρχικά από τον front engineer που απαιτούσε αυτό το μικρόφωνο, επειδή πολλοί καλλιτέχνες μας είναι μπροστά στο P.A.». Επιπλέον, οι καλλιτέχνες τείνουν να κρατούν το μικρόφωνο με συγκεκριμένο τρόπο. «Όλοι θέλουν να το κλείνουν στη χούφτα τους. Αυτό δεν με ενοχλεί καθόλου, γιατί με αυτό το μικρόφωνο δεν επηρεάζεται καθόλου ο τόνος.»